Wat doe je als adviseur bij ZorgNed?
Als adviseur (wordt vaak ook consultant genoemd, maar wij gebruiken liever adviseur) begeleid ik de klanten bij de implementatie van van onze software. Ik ga veel met klanten in overleg en denk mee over een inrichting waar zij blij van worden. Wat we ook doen, is de klant betrekken bij het ontwerpen van de software: zo nemen we de klant mee in het bedenken van oplossingen. Maar we zullen ook eerlijk zijn tegen klanten als we denken dat iets een slecht idee is: we willen oprecht dat het pakket gewoon goed gebruikt wordt.
Welke skills heb je nodig?
Ik heb affiniteit met software, maar je hoeft als adviseur geen harde kennis van software te hebben. Belangrijker zijn de soft skills: doorvragen bij gebruikers, je kunnen inleven in gebruikers en communicatie met de klanten. Je hoeft hier dus geen IT-achtergrond te hebben: zelf heb ik een achtergrond in de hotelbranche. De programma’s die ik dagelijks gebruik zijn ook niet lastig; naast uiteraard ZorgNed, maak ik veel gebruik van Microsoft Office en Teams.
“Je hoeft geen harde kennis van software te hebben, belangrijker zijn de soft skills.”
Waarom werk je bij ZorgNed?
Ik werd gevraagd om hier te werken toen ik ergens anders een baan had als beheerder. Wat me hier gelijk beviel is dat ZorgNed niet te klein, maar ook niet te groot is: daardoor blijven de lijntjes tussen collega’s kort. De bedrijfsstructuur is hier ook totaal niet hiërarchisch; dat is wel wat anders bij een groter bedrijf in de zakelijke markt. Ook krijg je hier de ruimte om jezelf te ontplooien; als jij hier iets ziet wat je graag wil aanpassen, wordt dat serieus genomen en mag je het zelf gaan aanpakken.